Program
A kamaszokra hangolódóról röviden
A szülőcsoport ötlete Virág fejéből pattant ki. “A motivációt a Kamaszokra hangolódóhoz az adta, hogy bár már az utolsó gyerekem jár a kamaszkorban, mégis milyen jó lett volna, ha az elsőnél tudom azt, amit most. Kisgyerek kis gond, nagygyerek, nagy gond - mondják. Így a kamaszkor rémként lebeg a szülő szeme előtt, de bármit is tesz ellene, az eljön, mert ez egy normatív krízis.”
Szülőként - nem mellesleg kamaszként - sem egyszerű ezt az időszakot átvészelni. Hogy túléljük, sőt, lehetőleg épüljünk, fejlődjünk és talán még jól is érezzük magunkat közben - ehhez szeretnénk segítséget nyújtani egy öt alkalomból álló workshop sorozattal. Workshop, hiszen nem egy tananyagot készülünk “leadni”, sokkal inkább munkára hívjuk a kedves szülőket: együtt gondolkodásra, kérdések feltevésére, időutazásra, önvizsgálatra, gyakorlásra. Mindezt egy biztonságos közegben, hasonló élethelyzetű szülőtársakkal, a titoktartás vállalása mellett.
Az alkalmak
Az első alkalommal a kamaszkor biológiai és pszichés változásaival ismerkedünk meg, érzékenyítődünk a kamasz-létre.
A második alkalommal a kommunikáció kerül górcső alá. Szó lesz helyesen értelmezett asszertivitásról és ennek lehetőségeiről és korlátairól a családban - nem csak elméletben.
A harmadik alkalommal a játszmáinkra nézünk majd rá szituációs gyakorlatokon keresztül.
A negyedik alkalom az online tér, a digitális világ és a kütyük körül forog.
Az ötödik alkalommal pedig előkerül, ami a kamaszkor ziláltságán túl már aggodalomra adhat okot. Ez az alkalom lesz egyben a záró, összegző alkalom is.
Egyéb praktikus információk
Az alkalmak kötetlenek, bármikor meg lehet állni, kérdést, személyes tapasztalatot a csoportba behozni.
A csoportra a titoktartás elvei érvényesek.
Minden alkalom a Zoom felületen keresztül zajlik. Ez egy ingyenes felület, mely regisztrációt követően válik használhatóvá. https://zoom.us/
A zoom felületen belül lehetőség lesz kiscsoportos beszélgetésekre. Mindennek a technikai lebonyolítását a szervezők intézik, a résztvevőknek ezzel nincs különösebb teendőjük. Az alkalmakhoz tartozó konkrét zoom linket a workshopra történő jelentkezést követően küldjük ki a jelentkezők számára e-mailben.
A regisztráció a részvételi díj befizetésével válik érvényessé.
A csoport minimum 8 jelentkező esetén indul, a maximális létszám 15 fő.
Jelentkezési határidő: 2022.09.12.
Az offline alkalom a Mikszáth Kálmán téri Krisztus Király Plébánián lesz.
1088 Budapest, Reviczky u. 9.
Gyakran ismételt kérdések
Hogyan lehet jelentkezni?
A regisztráció menüpont alatt megjelenő jelentkezési lap kitöltése után a jelentkezők e-mail értesítést kapnak arról, hogy a jelentkezésük rögzítésre került, a véglegesítéshez már csak az összeget kell átutalniuk az e-mailben megadott bankszámlaszámra, amiről elektronikus számlát küldünk.
Részt szabad-e vegyek a párommal a workshopon?
Természetesen. Sőt, kifejezetten örülünk, ha mindkét szülő eljön a csoportba, hiszen több szem többet lát. És méginkább máshogy. Ezt a másféle nézőpontot nagyon értékeljük. Szülői szempontból pedig a csoport lehetőséget teremt a társunk véleményének, gondolatainak a még jobb megismerésére, a vitára, a közös álláspont kialakítására, vagyis segít a szülőknek egymásra is hangolódni. Kérjük azonban, hogy ha ketten jöttök akkor akkor lehetőség szerint két géppel is kapcsolódjatok be, ha megoldható.
A kettős résztvételt úgy támogatnánk, hogy csak 26.000ft/pár fizessetek be!
Hogyan készüljek a workshopra?
Az első alkalmat megelőzően kérjük, regisztráljanak a zoom.us oldalon. A regisztráció után a felület ingyenesen használható. Ez fogja biztosítani számunkra a technikai feltételeket a csoportban való részvételhez, tehát a regisztráció a zoom-on elengedhetetlen. Kérjük, ezt tegyék meg időben!
A jelentkezőknek e-mailt küldünk a pontos zoom linkkel. Ez a link mind az öt alkalomnál ugyanaz marad. A levélből egyszerűen a linkre kattintva az oldal bejelentkezést követően elnavigál minket a csoportba.
Az alkalmak során prezentációkkal is fogunk dolgozni, melyeket a résztvevőknek e-mailben elküldünk. Ennek ellenére kérjük, legyen mindenkinek a keze ügyében papír, ceruza néhány gondolat feljegyzésére.
A csoportok működéséről beszélve gyakran emlegetik az "aki amennyit beletesz, annyit vesz is ki belőle" elvet. Itt sem lesz ez másképpen. Bátorítunk mindenkit, hogy kérdést, saját tapasztalatot hozzon, mert annál több választ megerősítést is kaphat. Természetesen mindenkit kérünk, hogy a csoportban elhangzottak maradjanak is meg a csoport berkein belül, tartsuk őket titokban! Ez a diszkréció mindannyiunk biztonságérzete miatt kiemelten fontos.
Szintén fontosnak tartjuk, hogy egymást megtiszteljük a jelenlétünkkel képi formában is, vagyis kérjük a videokamera használatát. Így jobban be is lehet vonódni a beszélgetésekbe, tehát ez a résztvevő és a csoport számára egyaránt fontos. Ehhez szükséges stabil inetrenet kapcsolat. Másképp nem tudjuk garantálni, hogy a csoportban való részvétel beváltja a hozzá fűzött reményeket.
Bár a jelen helyzetre való tekintettel csak az online térben találkozunk, tapasztalataink szerint a csoport működése szempontjából ez elhanyagolható szempont. Van csoportunk, amelynek a tagjai azóta is kapcsolatban állnak egymással, "folytatják, amit elkezdtek".
Megkaphatom az előadások anyagát?
Igen, a résztvevőknek elküldjük a diákat.
Mi történik, ha nem tudok részt venni valamelyik alkalmon?
Arról az alkalomról a diákat tudjuk elküldeni egy rövid összefoglalóval, másféle pótlási lehetőségre sajnos nincsen lehetőség.
Mit tegyek, ha érdekel a kurzus, de nem jók az időpontok?
Írjon egy e-mailt az info@hangolodok.hu címre a preferenciáival (például: szombat délután vagy hétvégén tömbösítve...). A jövőbeni kurzusok tervezése szempontjából ez fontos visszajelzés számunkra, amit lehetőségeinkhez mérten igyekszünk figyelembe venni.